Wandeltocht door de Alpen 11-8-2023

11 augustus 2023 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Alpen

Een wandeltocht van 8 km door de Alpen levert fraaie uitzichten met prachtige Alpenweiden die steeds van kleur veranderen, groen, geel, paars en dan weer helemaal wit. Geen idee waarom, dat zoeken we op.

De wandeltocht starten we in Le Bourge d’Oisans in de buurt van de Alpe d’Hues. Het wemelde er van de Nederlanders die gingen wielrennen. Je hoorde er bijna alleen Nederlands. Een wielrenner vertelde dat het zijn 2e tocht werd, vorig jaar met een oudere fiets en nu een goeie (3500 euro). Tja, toch lukte het mij ook op 19 jarige leeftijd 1200 km door Frankrijk te toeren met een wielrenfiets van 700 gulden….en afdalingen  gedaan die je maar beter kunt vermijden vermijden. Ik ben er nog….

Halverwege komen we een soort herberg-restaurant tegen, speciaal voor wielrenners. Maar we treffen niemand aan om wat te bestellen….’bonjour madammes - messieurs’, met enige stemverheffing helpt niet. Ook een Franse wielrenner, die vertelde dat hij zojuist 1000 meter had afgedaald, komt beteuterd uit….en het is nogwel 35 graden.

Tijdens het laatste gedeelte van de tocht worden we verrast met een ‘openluchtpiano’ oftewel een ‘piano libre’ zoals er boven staat. Hij is nog bespeelbaar ook al zou een pianostembeurt geen luxe zijn. Maar wat een gein toch en ik heb een filmpje toegevoegd waarin ik hierop ‘In de mood’ speel.