Route naar de Ardèche 12-8-2023

12 augustus 2023 - Joyeuse, Frankrijk

We rijden vandaag de route La Charve naar de Ardèche. Waren de Alpen indrukwekkend tijdens het rijden, de vergezichten zijn nu zo mooi dat we enkele tussenstops maken. De gebergte zijn ook steeds weer verschillend en aan sommige steile bergen zijn de aardlagen goed te zien. Je ziet feitelijk tienduizenden jaren geschiedenis.

We vinden uiteindelijk een camping aan een riviertje in de Ardèche met een breedte van 1 a 2 meter. De rivierbedding hiervan staat grotendeels droog.
De ligging van de camping is prachtig maar wel in de middle of now here. Misschien maakt dat het juist wel uniek. In ieder geval moet je 15 km door het gebergte rijden, zonder dat je nog een huis tegen komt. Ja, dan heb je ook een plaatje van de omgeving.

Inmiddels starten we aan onze 5e kampeerweek al weer….times flies. De voorgenomen route door Zuid-Duitsland (Heidelberg, Rothenburg, Gefrees, Bamberg en door naar Wenen) hebben we laten liggen. Dit vanwege de weersomstandigheden. Hoe heerlijk het ook is om met een tent op pad te gaan, je hebt namelijk goed weer nodig.